|
|
► Export, import vámkezelés ► Árutovábbítás ► VPID szám igénylése ► Engedélyek beszerzése ► Vámvisszatérítések, utólagos vámmódosítások intézése A vámügyintézés sokrétű dolog, minden eset különböző. Import vámkezelésnél lehetőség van elektronikus vámkezelés benyújtására, de még nem kötelező, míg exportban igen. Import vámkezelés folyamata: Első lépésként Önnek meg kell bíznia minket a vámhivatal előtti képviseletben egy vámkezelési megbízás-sal. Ezt a formanyomtatványt mi elküldjük Önnek, Ön kitölti, aláírja és lebélyegezve részünkre visszaküldi a cége aláírási címpéldányával együtt. Fontos, hogy az írja alá a megbízást, aki az aláírási címpéldányon szerepel. Emellett a termék számláját kérjük Öntől a csomagolási listát (packing list), fuvarokmányokat, T vagy TIR okmányt, attól függően, mivel érkezett az áru. Amennyiben van a termékhez: származási igazolást, EUR1-et, ezen kívül az előnapló, vámhivatal által nyilvántartásba vétel számát. A számlán és a packing listen kívül a többi okmány általában a szállítónál van. A terméktől függően, egyéb okmányokra is szükség lehet, mint például állatorvosi engedélyre, húsáru esetében. Ha elektronikus úton nyújtjuk be a vámkezelést, akkor a határozatot elektronikus formában kapjuk vissza, ami letölthető és kinyomtatható. A vámterheket a cégnek azonnal (5 napon belül) be kell fizetnie, mert az úrut a vámhivatal nem adja ki, amíg a vámterhek nem lettek megfizetve. Export vámkezelés folyamata: Az export vámkezelés lényegében ugyanaz, mint az import, azzal a különbséggel, hogy a vámkezelési indítványt csak elektronikus úton lehet beadni a vámhivatalba. Ehhez is vámkezelési megbízás és a cég aláírási címpéldánya szükséges. Emellett azonban, mikor beérkezik az elektronikus bejelentés az export okmányokat be kell mutatni. A vámhivatal export okmányt állít ki melyet a szállítónak adunk át, így indulhat útnak az áru. A két fő vámkezelési formán kívül természetesen sok egyéb vámügyintézési feladat létezik. Ide sorolható például az egyéb vámkezelési formák, mint az előjegyzésbe vétel, raktári ki- és betárolás, árutovábbítás. VPID szám igénylése: A VPID szám a NAV által kiadott regisztrációs szám, amely nélkül semmilyen vámeljárást a cég elvégezni nem tud. Ezt a számot csak egyszer kell kiváltani és a továbbiakban minden vámeljáráshoz felhasználható. A kiváltáshoz szükséges dokumentumok: internetről letölthető cégkivonat, bank folyószámla szerződés (eredeti), aláírási címpéldány (eredeti), megbízás részünkre. Magánszemélyek VPID szám kiváltásához szükséges dokumentumok: személyi igazolvány vagy útlevél, lakcím kártya, adóigazolvány, megbízás részünkre. |
Kapcsolat
Amennyiben segítségére
lehetünk, várjuk jelentkezését az alábbi elérhetőségeken.
E-mail: |
|
Tel.: |
06 70 391 9583 |
|
|