Kezdőlap   Termékdíj ügyintézés    EKÁER    Külkereskedelmi szolgáltatások   Rólunk   Referenciák  Kapcsolat
 


Vámügyintézés


Export, import vámkezelés
Árutovábbítás
VPID szám igénylése
Engedélyek beszerzése
Vámvisszatérítések, utólagos vámmódosítások intézése

A vámügyintézés sokrétű dolog, minden eset különböző. Import vámkezelésnél lehetőség van elektronikus vámkezelés benyújtására, de még nem kötelező, míg exportban igen.

Import vámkezelés folyamata:

Első lépésként Önnek meg kell bíznia minket a vámhivatal előtti képviseletben egy vámkezelési megbízás-sal. Ezt a formanyomtatványt mi elküldjük Önnek, Ön kitölti, aláírja és lebélyegezve részünkre visszaküldi a cége aláírási címpéldányával együtt.

Fontos, hogy az írja alá a megbízást, aki az aláírási címpéldányon szerepel. Emellett a termék számláját kérjük Öntől a csomagolási listát (packing list), fuvarokmányokat, T vagy TIR okmányt, attól függően, mivel érkezett az áru.

Amennyiben van a termékhez: származási igazolást, EUR1-et, ezen kívül az előnapló, vámhivatal által nyilvántartásba vétel számát.

A számlán és a packing listen kívül a többi okmány általában a szállítónál van. A terméktől függően, egyéb okmányokra is szükség lehet, mint például állatorvosi engedélyre, húsáru esetében. Ha elektronikus úton nyújtjuk be a vámkezelést, akkor a határozatot elektronikus formában kapjuk vissza, ami letölthető és kinyomtatható. A vámterheket a cégnek azonnal (5 napon belül) be kell fizetnie, mert az úrut a vámhivatal nem adja ki, amíg a vámterhek nem lettek megfizetve.

Export vámkezelés folyamata:

Az export vámkezelés lényegében ugyanaz, mint az import, azzal a különbséggel, hogy a vámkezelési indítványt csak elektronikus úton lehet beadni a vámhivatalba. Ehhez is vámkezelési megbízás és a cég aláírási címpéldánya szükséges. Emellett azonban, mikor beérkezik az elektronikus bejelentés az export okmányokat be kell mutatni. A vámhivatal export okmányt állít ki melyet a szállítónak adunk át, így indulhat útnak az áru.

A két fő vámkezelési formán kívül természetesen sok egyéb vámügyintézési feladat létezik. Ide sorolható például az egyéb vámkezelési formák, mint az előjegyzésbe vétel, raktári ki- és betárolás, árutovábbítás.

VPID szám igénylése:

A VPID szám a NAV által kiadott regisztrációs szám, amely nélkül semmilyen vámeljárást a cég elvégezni nem tud. Ezt a számot csak egyszer kell kiváltani és a továbbiakban minden vámeljáráshoz felhasználható. A kiváltáshoz szükséges dokumentumok: internetről letölthető cégkivonat, bank folyószámla szerződés (eredeti), aláírási címpéldány (eredeti), megbízás részünkre.

Magánszemélyek VPID szám kiváltásához szükséges dokumentumok: személyi igazolvány vagy útlevél, lakcím kártya, adóigazolvány, megbízás részünkre.


 

Kapcsolat

Amennyiben segítségére lehetünk, várjuk jelentkezését az alábbi elérhetőségeken.
 

E-mail:

mvarga@interconcept.hu

Tel.:

06 70 391 9583